Konfekcjonowanie towaru to bardzo skomplikowana czynność, choć często może być mylona z czymś bardzo prostym. Wielu ludzi uważa, zwłaszcza podczas zakupów za pośrednictwem internetu, że spakowanie towaru nie jest czymś trudnym. Wystarczy umieścić zakupiony produkt do specjalnego pudełka, odpowiednio zabezpieczyć i wysłać do klienta za pomocą wybranego dostawcy. Wszystko to sprawia, że powstaje mylne wrażenie o prostocie wysyłki.
Konfekcjonowanie produktów, czyli na czym to polega?
Konfekcjonowanie produktów jest czymś bardziej skomplikowanym niż zwykłe umieszczanie towaru w kartonach oraz wysyłanie. Jednym z elementów konfekcjonowania jest wybór odpowiedniego pudełka. Musi być one dopasowanie do konkretnego towaru, a więc umieszczony w nim przedmiot musi posiadać wystarczającą przestrzeń, ale jednocześnie nie może być w nim zbyt swobodnie położony. To może przyczynić się do zniszczenia towaru podczas transportu.
Ważne jest także odpowiednie zabezpieczenia pudełek na czas transportu. Kilka opakowań wysyłanych w jedno miejsce może być specjalny sposób zgrzewane, co zapewni swobodne przenoszenie towaru z jednego punktu do drugiego bez ryzyka jego zniszczenia. Do wykonania zgrzewania wykorzystuje się maszyny, które zapewniają szybkie zabezpieczanie przesyłek.
Firmy zajmujące się konfekcjonowaniem towaru również etykietują pudełka. Mają one na celu umieszczać na opakowaniu kody kreskowe wykorzystywane w sklepach oraz przeróżne informacje od producenta, na których miejsca brakło na samym produkcie. Nie ma jakichś rozmiarowych standardów odnośnie etykiet, ponieważ wszystko zależy od wielkości opakowania, czyli samego produktu.
Konfekcjonowanie towaru to także możliwość uzupełniania opakowania lub doklejania w specjalny sposób do niego dodatkowych produktów. Są to zazwyczaj darmowe próbki, które mają zachęcić do kolejnych zakupów stałych lub nowych klientów.
Kto powinien zająć się konfekcjonowaniem?
Najczęściej zatrudnia się zewnętrze firmy, które zajmują się profesjonalnym pakowaniem towarów. Są to wyspecjalizowani ludzie, którzy posiadają wystarczające doświadczenie. Zewnętrzna firma jest często najlepszym rozwiązaniem, ponieważ dzięki temu unika się inwestowania w specjalne maszyny służące do pakowania.