Jak poprawić współczynnik kliknięć czyli CTR?

Choć współczynnik otwarć (OR) w przypadku oceny skuteczności mailingu ma dość duże znacznie, to jednak to CTR, czyli współczynnik kliknięć pozwala najbardziej obiektywnie ocenić sens i skuteczność CTR mailingu związaną z daną kampanią marketingową.

Czym jest współczynnik CTR?

CTR części osób wydaje się niezbyt istotnym współczynnikiem, jednak to własnie przy jego pomocy można realnie ocenić, czy mailing wysyłany w celach marketingowych został ciekawie i interesująco, a co najważniejsze z dopasowaniem do tematu skomponowany czy też. Współczynnik CTR jest stosunkiem wiadomości, w których został kliknięty co najmniej jeden link (są to tak zwane unikalne kliknięcia), do wszystkich wysłanych wiadomości w charakterze CTR mailing.

O czym należy pamiętać aby poprawić wysokość współczynnika kliknięć?

Znając pewne zasady i techniki, w pewnym stopniu można kreować bądź próbować podwyższyć wysokość współczynnika CTR. Przede wszystkim należy tu pamiętać o elementach call to action. Choć to absolutna podstawa walki o osiągnięcie ie wysokich wartości współczynnika CTR, to jednak niestety nie wiedzieć czemu często częściowo bądź całościowo czynniki te w dziwny sposób są w mailingach pomijane. W praktyce elementy call to action to nic innego jak dodatkowe możliwości do kliknięcia takie jak “kup teraz” czy “skorzystaj z promocji” itp.

Istotne cechy wysokiego CTR

Mailingi mogące poszczycić się wysokim współczynnikiem kliknięć, w większości przypadków te najbardziej istotne informacje umieszczone mają zawsze niemal na samym początku wiadomości. Dlatego zawsze, zanim jeszcze grafik podejmie jakąkolwiek pracę, koniecznie należy przemyśleć i ustalić sobie hierarchię informacji, jakie znajdą się w wysyłanym przez przedsiębiorcę newsletterze.

Personalizacja treści

Specjaliści doskonale wiedzą, że przyciągnięcie uwagi czytelnika jest podstawowym środkiem do osiągnięcia wysokiego współczynnika kliknięć. Najlepiej na przyciągnięcie uwagi czytelnika działa spersonalizowanie najważniejszych elementów newslettera. Można tu skorzystać między innymi z danych takich jak imię i nazwisko (pod warunkiem że mailingi kierowane są do konkretnych osób, a nie wybranych losowo) czy ostatnio zakupiony produkt. Jak się okazuje, działania takie skuteczne są w aż 8 na 10 przypadków, co daje całkiem niezły wynik (pod warunkiem, że spersonalizowany mail idzie w parze z ciekawą i odpowiednio dobraną treścią oraz grafiką).

Post Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *