Na czym polega proces konfekcjonowania?

Marketing jest wszechobecny. Jeśli chodzi o sprzedaż różnego rodzaju produktów to trzeba wiedzieć, że działania marketingowe to nie tylko reklamy produktów w mediach. To także odpowiednie opakowanie produktu na sklepowych półkach. Musi być ono na tyle atrakcyjne, aby zachęcało klientów do zakupu.

Konfekcjonowanie – czym jest?

Proces, o którym wspomniano powyżej określa się jako konfekcjonowanie produktów. Mówiąc w dużym skrócie proces ten polega na porcjowaniu, przepakowywaniu oraz pakowaniu wszelkich produktów zanim trafią one na sklepowe półki. Innymi słowy można powiedzieć, że konfekcjonowanie to sortowanie, pakowanie, zestawianie oraz oznaczanie wszelkiego rodzaju produktów kierowanych do sprzedaży detalicznej.

Metody konfekcjonowania

Proces konfekcjonowania towaru może być wykonywany ręcznie bądź w sposób automatyczny przy wykorzystaniu specjalnych maszyn. W związku z tym wyróżnić można kilka metod konfekcjonowania towarów. To jaka metoda zostanie wykorzysta zależy od rodzaju konkretnego produktu, a także od sposobu jego dystrybucji.

Pierwszą metodą konfekcjonowania towarów jest tzw. co-packing. Proces ten obejmuje zarówno przygotowanie projektów opakowań, jak ich produkcję oraz oczywiście samo pakowanie produktów do opakowań.

Konfekcjonowanie towaru to także foliowanie. Mówiąc prosto jest to proces, który polega na pokryciu produktów folią z tworzyw sztucznych. Można tu wyróżnić foliowanie na gorąco, czyli zgrzewanie oraz foliowanie na zimno, czyli foliowanie przy użyciu kleju. Tej metodzie najczęściej poddawane są produkty poligraficzne, takie jak książki czy magazyny ale także różnego rodzaju produkty spożywcze.

Jeśli chodzi o konfekcjonowanie wyrobów to nie można oczywiście zapomnieć o insertowaniu. Metoda ta polega na dołożeniu dodatkowego produktu do produktu głównego.

Kto konfekcjonuje produkty

Konfekcjonowaniem zajmują się wyspecjalizowane w tym zakresie firmy. Na rynku jest ich dość sporo. Są one pewnego rodzaju pośrednikiem między producentem danych wyrobów a sklepem, w którym wyroby te są sprzedawane. Co ważne, konfekcjonowanie dotyczy tylko i wyłącznie samego opakowanie produktów. Proces ten w żaden sposób nie ingeruje w sam produkt, który wychodzi od producenta.

Post Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *